A A A K K K
для людей із порушенням зору
Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

З досвіду роботи Верхньоторгаївської гімназії Нижньосірогозької селищної ради Херсонської області  про  організацію дистанційного навчання в ЗЗСО

Дата: 06.04.2021 16:24
Кількість переглядів: 2136

Фото без описуПерехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, вже другий навчальний рік став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – освітян, вчителів, учнів та їхніх батьків.

Після тимчасової розгубленості всім довелось прийняти цей виклик та швидко адаптуватись до нових реалій, але питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності.

І хоча дистанційне  навчання не є заміною очного та ніколи не планувалось на довгострокову перспективу, воно стало ефективним інструментом не тільки під час карантину.

Свою роботу з впровадження дистанційної освіти педагоги Верхньоторгаївської гімназії розпочинають  на початку навчального року з розроблення алгоритму роботи з організації дистанційного навчання в навчальному закладі. В період дистанційного навчання педагогічні працівники щотижня подають на електронну пошту закладу індивідуальний план роботи, в якому розписана щоденна робота вчителя відповідно до навантаження. Технологію дистанційного навчання в умовах карантину  активно використовують 100% педагогічних працівників. Майже всі учні закладу охоплені дистанційним навчанням (88%). Вчителі закладу опанували різноманітні освітні платформи: Мій Клас, Всеосвіта, Цікаве навчання,  Viber, студія онлайн-освіти “EdEra”, Learningapps.org,  Naurok, Monlinetestpad, Novashkola, Edpro, Zoom, Google classroom, Gios, Prometheus, YouTube. Під час  дистанційного формату педагоги закладу впроваджують всі методи та прийоми, які притаманні очному навчанню, такі як групові дискусії, колективне обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування тощо.

У початкових класах навчання забезпечує переважно один педагог, тому вчителі нашого закладу  користуються однією або кількома технологіями для організації дистанційного навчання за певним розкладом. У 5-9 класах кожен предмет викладає окремий вчитель, тому  педагоги використовують різні платформи, технології, соціальні мережі, що ускладнило організацію навчання вдома батьками та учнями.

Майже всі учні закладу  забезпечені сучасною комп’ютерною технікою чи сучасними смартфонами, але у багатьох відсутнє Інтернет-з’єднання або воно на стільки слабке, що усі перевантажені інформацією вищеназвані сервіси, просто не завантажуються.  

З цими  переліченими проблемами доводиться стикатися щодня, тому ми  вирішили для організації дистанційного навчання використати Google classroom. Чому саме Google classroom? По-перше, він не такий важкий, як більшість сервісів і з ним можна працювати при слабкому Інтернеті. По-друге, він нормально відтворюється як на стаціонарних комп’ютерах і різноманітних ноутбуках,  так і на смартфонах.

В Google classroom кожен учень та вчитель створили свої  власні облікові записи. Адміністрація закладу приєднала педагогів в додатку Classroom до своїх віртуальних класів і долучила до них учнів через спеціальний код, який поширюють учням в соціальних мережах та на сайті, або через запрошення на електронну скриньку. Коли класи сформовані, вчителі нашого закладу мають можливість викладати свої матеріали (текстові файли, презентації, таблиці, аудіо та відеоматеріали, посилання на сайти, YouTube канали ) та коментарі. Учень виконує завдання, знайомиться з матеріалами, може у відповідь викладати свої матеріали і здає свої роботи, які вчитель оцінює і повертає уже з оцінкою. Всі виконані завдання учнів автоматично зберігаються на Google Диску, що дозволяє за потреби неодноразово переглядати їх. У Google Класі можна працювати з Google Документами, Google Диском, Gmail, YouTube, завантажувати аудіо та відео матеріали. Вчителі можуть робити оголошення, ставити запитання, коментувати роботу учнів у реальному часі, а також відслідковувати виконання завдань, перевіряти та оцінювати роботу. Учні дізнаються, яку роботу їм потрібно виконати, на сторінці завдань. Для учнів Google Клас веде облік виконаних та не виконаних завдань, а також оцінок та коментарів. На платформі Classroom відтворені наші курси, вчителі можуть завантажувати свої відеоуроки, користуватися додатковими відео матеріалами. розміщувати презентації, перевіряти засвоєння матеріалу  за допомогою тестів   на Goole форми.

Додатково кожен вчитель,  залежно від засобів зв’язку, відповідно до своїх потреб і маючи педагогічну свободу у виборі методів, використовує ті онлайн-інструменти, які йому зручні. Наші педагоги проводять онлайн-уроки в  Zoom-конференціях та додатку Google Meet.  Перевагами цих платформ є  доступ до демонстраційних екранів один одного, завдяки відео і аудіо зв’язку учні та вчителі  спілкуються між собою, простота підключення та реєстрації, запис заняття.

Для спілкування створені спільноти учнів, батьків на Viber, Facebook, Messenger. Наприклад, Viber – дистанційний герой української освітньої системи і безпосередньо нашого закладу.  Виявилося, що це один із найпоширеніших засобів зв’язку, який можна використовувати  для дистанційного навчання і саме ним найбільше скористалося вчителів нашого закладу.  Ще одим засобом зв’язку став Меssenger – листування, в якому вчителі переписувалися та відправлялили завдання учням, а учні відправляли виконані завдання на перевірку вчителям.

Вдало організоване дистанційне навчання в нашому закладі  з математики на платформах:  Gios, МійКлас, Едера. Курс «Математика. Просто», KHAN ACADEMY.

Українську платформу Gios з математики для 5-9 класів, яка має Гриф МОН і повністю відповідає українській навчальній програмі з математики, впроваджено в закладі вже другий рік.   Кожний курс складається з тем, а ті, зі свого боку, з уроків. Учні ознайомлюються на цій платформі з цікавим «інтерактивним» відео, опорними схемами, розв’язаними типовими задачами, завданнями у тестовій формі, завданнями на відповідність, на пошук помилок, завданнями на встановлення порядку дій, введення відповіді, блоками прикладних задач. З допомогою додатка Google Glassroom вчитель повідомляє  учням, які користуються платформою GIOS, про виконання певних завдань з обраної теми. У процесі виконання завдань учень заробляє бали, отримує додаткові життя, тож, для нього робота на платформі сприймається як гра.

Для самостійного опрацювання теоретичного матеріалу, вчитель математики нашого закладу пропонує учням україномовні  відеолекції на платформі «KHAN ACADEMY» та сервіс МійКлас. Онлайн-курс «Математика. Просто» на платформі Едера впроваджується більше для дев’ятикласників, бо їм необхідно складати ДПА з математики. Саме на цій платформі учні мають змогу повторити матеріал зі шкільної програми з тем: «Числа та вирази», «Рівняння та нерівності», «Основи тригонометрії», «Функції та числові послідовності» тощо.

Для наочного подання математичних даних, представлення складного навчального матеріалу в організованому, компактному вигляді, зрозумілому і доступному для усвідомлення вчитель використовує  спеціальне  і загальне програмне забезпечення. Для створення мультимедійної  моделі  візуалізації  математичних даних застосовуються на уроці математики  програми динамічної математики (GeoGebra, Математичний конструктор, Жива математика, Gran тощо) та системи комп’ютерної математики, які дозволяють автоматизувати виконання як числових, так і символьних обчислень (Mathematica, Maple, MatLab тощо).

Вчителі нашого закладу для створення таблиць, графіки, діаграм, інтелект-карт, навчальних фільмів, інфографіки, мультимедійних презентацій та інтерактивних плакатів на всіх навчальних предметах використовують  загальне програмне забезпечення візуалізації: MindMap, Google таблиці, Screencast-o-matic, iSpring Suite, Draw.io Pro, RealTimeBoard, Padlet, Canva, Jigsawplanet, Word It Out, ThingLink тощо.

Під час мозкового штурму, для організації проєктної діяльності, індивідуальних завдань на уроках чи в позаурочний час найчастіше помічником педагогів  виявляється онлайн-дошка Padlet. Педагоги нашого закладу використовуютьще дану   платформу як інструмент збору інформації від всіх учасників процесу в одному місці, на яку можна додавати фото, тексти, документи, аудіо/відео записи.  За допомогою цього сервісу учні створюють оголошення наукового дослідження (спостереження чи експерименту), статті, документи для спільної роботи (розв’язують задачі на дослідження), кластери або опорні конспекти; представляють інформацію з певної теми в наочному вигляді; компактно описують закономірності; вчаться стискати інформацію; відновлюють прогалини в наборі даних.

Виховна робота – це той аспект формування учнівської особистості, який просто не можна відкласти на потім. Навіть карантин не може стати перепоною для проведення заходів, які допоможуть учням сформувати правильні цінності та всебічно розвиватися. За ініціативи ради учнівського самоврядування «Сім’я», серед здобувачів освіти проводиться фото челлендж «Мій вільний час без комп’ютера», який має на меті демонстрацію світлин з прикладами раціонального використання молоддю свого дозвілля.

З метою покращення емоційного стану та популяризації здорового способу життя, особливо в умовах поширення COVID-19, відбувся онлайн-марафон «Будьмо здорові!». Щодня учасники отримували індивідуальні челенджі (виклики), на тему здорового способу життя, які допомагали «прокачати» здоров’я та провести вільний час із користю. Завдання відповідали 5 темам: раціональне харчування, фізична активність, репродуктивне здоров’я, психічне здоров’я та профілактика COVID-19.

Класними керівниками закладу проводилась робота з батьками, адже від взаємозв'язку та взаєморозуміння батьків на даний момент залежить результат навчання учнів. Проводились індивідуальні бесіди: «Як працювати в умовах карантину?», «Організація робочого місця», «Коронавірус, що про нього потрібно знати, і як захиститися», «Рекомендації ВООЗ в умовах поширення коронавірусу», «Наше дозвілля»  на платформах ZOOM, GoogleMeet.

Під час дистанційного навчання відбуваються онлайн-засідання педагогічної ради, методичних об’єднань та спільнот. На засіданнях розглядаються  питання, відповідно до плану методичної роботи закладу , та обговорюються  важливі питання про організацію роботи закладу під час карантину, а саме: «Про виконання та внесення змін до індивідуальних планів вчителів умовах карантину», «Про поповнення інформаційними матеріалами  дистанційної системи Classroom», «Про активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів за допомогою освітніх веб-ресурсів під час карантину», «Переваги та недоліки дистанційного навчання у закладі».

Дистанційне навчання – це складно, особливо коли падає як сніг на голову непідготовленим вчителям, учням та батькам. Але сьогодні все інакше: ми вже готові до цього виклику!



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь