A A A K K K
для людей із порушенням зору
Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

Проведено онлайн засідання для практичних психологів, соціального педагога, вчителів, вихователів та асистентів інклюзивних класів(груп) закладів освіти громади

Дата: 27.04.2021 14:11
Кількість переглядів: 366

       З метою ознайомлення, вивчення та поширення кращої практики роботи працівників психологічної служби Нижньосірогозької громади, щодо організації і проведення соціально-психологічної, педагогічної роботи з питань готовності школярів до адаптації навчання школі; визначення комплексів вправ для успішної адаптації дітей до навчання; розкриття моделей взаємодії між практичним психологом дошкільного закладу та школи і забезпечення оптимальних умов у період адаптаційної роботи навчального процесу, на базі КУ «Нижньосірогозький центр професійного розвитку педагогічних працівників» психологом – модератором Мануйленко Наталією було організовано та проведено 26 квітня 2021 року онлайн засідання для практичних психологів, соціального педагога, вчителів, вихователів та асистентів інклюзивних класів(груп) закладів освіти Нижньосірогозької громади з теми «Співпраця психологічної служби загальноосвітнього закладу та закладу дошкільної освіти при здійсненні психологічного та соціально-педагогічного супроводу процесу адаптації до навчання у школі».

        У своїй мультимедійній презентації «Адаптація дітей до навчання у школі в діяльності психологічної служби громади» - психолог Мануйленко Наталія розкрила етапи та особливості фізіологічної, соціально-психологічної адаптації школярів; визначила ознаки успішної адаптації та дезадаптації; чинники шкільних труднощів у навчанні; надано рекомендації щодо підвищення рівня адаптації учнів; форми і прийоми оцінювання навчальних досягнень школярів.

           Практичний психолог Вербівського ліцею Полякова Валентина поділилася своїм досвідом із питання «Комплекс вправ  для успішної адаптації дітей дошкільного віку до навчання у школі», визначила що психолого-педагогічний супровід процесу адаптації дошкільників можна забезпечити  лише в узгодженій роботі, надаючи психологічну допомогу дітям. Зазначила, що психолог контролює та корегує процес адаптації через дотримання відповідних рекомендацій вихователя, який в свою чергу, врахувавши висновки психолога, змінює хід освітнього процесу.

          Під психологічною готовністю має на увазі перехід від сюжетно-рольової гри до навчальної діяльності; вміння спілкуватися з однолітками та  дорослими; узгоджувати свої дії із діями класу. Полякова Валентина запропонувала учасникам онлайн-засідання комплекс вправ, які допоможуть психологам полегшити адаптаційний період дошкільнят до навчання у школі(прави на допомогу дітям для налагодження контакту одне з одним «Ласкаве ім'я», «Я люблю...»; на розвиток уваги та дрібної моторики рук «Знайди два однакових предмети», «Виключення зайвого», «Послухай і відтвори», «Дружба», «Окуляри»; розвиток пам'яті, мислення «Що зникло?», «Художник»,  «Пригадай і покажи», «Хто що любить?», «Відгадай за описом»; та порадила колегам, що у ході навчання треба обирати таку кількість і різноманіття вправ, які найбільш ефективно будуть допомагати дітям адаптуватися до шкільного навчання.

          Безгінова Наталія, практичний психолог Верхньосірогозького ліцею у своїй презентації розкрила складові психологічної готовності дитини до шкільного навчання; методи та методики проведення діагностичного дослідження рівня готовності; форми співпраці психологічної служби закладів загальної середньої і дошкільної освіти. Психолог наголосила, правильно проведена психологічна діагностика дає можливість визначити, наскільки дитина підготовлена до шкільного життя, і прогнозувати її успіхи навчальної діяльності.

        Психологічна готовність до шкільного навчання визначається насамперед для виявлення дітей, не готових до шкільного навчання, а з метою проведення з ними розвиваючої роботи, спрямованої на профілактику шкільної неуспішності і дезадаптації.  

       Запропонувала психологам впровадити у свою роботу ряд методик, які необхідні для адаптації: «Загальна орієнтація дітей в навколишньому світі і запас побутових знань» (за Р.Немова), «Дослідження словесно-логічного мислення» (за К. Ірасека), опитувальник «Ставлення дитини до навчання в школі», скринінг-обстеження готовності до шкільного навчання (М. Семаго, Н. Семаго).

       Махрова Інна, практичний психолог опорного закладу Нижньосірогозький ліцей у своєму виступі ознайомила слухачів із інформацією «Навчання без страху», та підкреслила важливість посиленого психологічного супроводу першокласників та попередження соматичних і психічних розладів їх здоров’я. Запропонувала всім цікаві онлайн – ігри які сприяють адаптації дитини.

       Практичний психолог Нижньосірогозького закладу дошкільної освіти ясласадок № 1  Лук’янова Ольга у своїй презентації розкрила питання формування пізнавальної, соціально-емоційної, мотиваційної сфери майбутніх першокласників, за допомогою спеціально підібраних ігор та вправ. 

         Зазначила, що дошкільний вік – унікальний період у психічному розвитку дитини порівняно з наступними віковими етапами становлення особистості, позначений саме тим, що забезпечує загальний розвиток – основу для подальшого набуття спеціальних знань та навичок, засвоєння різних видів діяльності, формуються не лише ті якості психіки, що на загал характеризують поведінку дитини, її ставлення до довкілля, а й ті, що проектуються на майбутнє і виявляються у важливих психічних новоутвореннях.

           Підсумовуючи засідання соціально-психологічної спільноти, Мануйленко Наталія наголосила, що вивчення адаптації учнів відіграє важливу роль у включенні дитини у навчальну діяльність та пристосуванні її до умов навчання і має надзвичайно важливе значення в освітньому процесі.

         Вона подякувала спеціалістам психологічної служби за цікавий, актуальний матеріал та   презентації, за можливість  поспілкуватися з колегами, поділитися досвідом та  збагатитися новими знаннями щодо супроводу процесу адаптації до навчання у школі: «Давайте постараємося щоб найперші кроки зроблені кожним учнем у шкільному світі, були для самої дитини радісними і впевненими».



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь