Для асистентів інклюзивних класів(груп) проведено соціально-психологічну спільноту з теми «Особливості роботи асистента вчителя (вихователя) з інклюзивним навчанням» в закладах освіти громади.
14 травня 2021 року на базі КУ «Нижньосірогозький центр професійного розвитку педагогічних працівників» в онлайн-режимі проведено соціально-психологічну спільноту для асистентів інклюзивних класів(груп) з теми «Особливості роботи асистента вчителя (вихователя) з інклюзивним навчанням» в закладах освіти громади.
У своїй мультимедійній презентації «Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у навчальних закладах громади» психолог КУ «Нижньосірогозький центр професійного розвитку педагогічних працівників» Мануйленко Наталія розкрила джерела фінансування інклюзивної освіти; умовами відкриття інклюзивних груп(класів); порядок прийняття дітей до групи(класу) з інклюзивним навчанням; організацію та зміст освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання; визначила 7 методів навчання та функції роботи команди психолого-педагогічного супроводу та основні принципи інклюзивної освіти.
Асистент вчителя 4«а» класу, Піун Наталії з презентацією «Особливості організації освітньої діяльності дитини з СДУГ» (Опорний заклад Нижньосірогозький ліцей) ознайомила слухачів з головними відмінностями між активними дітьми та дітьми із синдром гіперактивності; схемою психолого-педагогічного супроводу гіперактивної дитини; як проявляється синдром гіперактивності у школярів та що робити для успішного навчання дітей з ними та надала рекомендації вчителям як правильно працювати з дитиною зі СДУГ?.
Дубенко Наталія, асистент вчителя 3«а» класу презентувала тему «Розвиток дрібної моторики учнів з особливими освітніми потребами як запорука оволодіння ними навичками письма» відмітила, що розвиток дрібної моторики у дітей з особливими освітніми потребами допомагає ліквідувати труднощі у навчальній діяльності, пов’язаних з письмом, малюванням, що часто наявне у таких діток, а також сприяє подальшому гармонійному розвитку учня; розкрила прийоми розвитку дрібної моторики (малювання пальчиками, ліплення, масаж пальців, використання самомасажу, пальчикові ігри, використання Танграму тощо).
Асистент вчителя 1«б» класу Мізюк Наталія розкрила питання «Роль асистента вчителя в організації освітнього процесу у класі із інклюзивним навчанням». У ході виступу, з власного досвіду вона розповіла про функції та завдання асистента вчителя, особливості організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами. Звернула увагу на способи взаємодії вчителя та асистента вчителя з дитиною з особливими освітніми потребами.
З темою «Ігрові технології у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» ознайомить асистент вчителя інклюзивного класу Нижньоторгаївського ліцею, Бойко Тетяна розповіла як у роботі використовує сенсорні ігри, нейрогімнастику, пісочну терапію, ляльковий театр та ігри за методикою Монтессорі; вчить розвивати уміння виділяти схожість та розбіжності між предметами, тренувати окомір, координацію дрібних рухів, моторики пальців, удосконалювати сприйняття, увагу, уяву, пам’ять дітей.
Практичний психолог Падалко Дарії з теми «Арт-терапія як основний метод зняття емоційної напруги у дитини». Арт-терапія спрямована на розвиток когнітивних навичок, таких як увага, пам’ять, мислення, сприйняття, вона допомагає самовиражатись, висловлювати свої почуття та переживання за допомогою образотворчих методів. Це чудовий спосіб зняти психоемоційне напруження, підвищити самооцінку, а також відкрити у собі нові таланти та можливості. Ця ізотерапевтична техніка підходить для роботи із дітьми, схильними до замкнутості, адже дає змогу розкритися, показати власне «Я», не боятись критики та зауважень зі сторони дорослих.
Кулініч Олена, асистент вихователя інклюзивної групи Нижньосірогозький заклад дошкільної освіти ясла/садок №1 презентувала свій виступ «Роль асистента вихователя з інклюзивним навчанням: основні функції і завдання, форми співпраці» та висвітила, що інклюзивна форма здобування освіти, позитивна та необхідна для дітей з особливими освітніми потребами. Разом з вихователем та командою супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку дитини, по якій йому краще опановувати новий матеріал і покращувати свої знання.
На завершення Наталія Мануйленко висловила подяку асистентам вчителів (вихователів) інклюзивних класів (груп) за підготовлений матеріал та презентації, можливість поспілкуватися з колегами, збагатитися новими знаннями з теми «Особливості роботи асистента вчителя (вихователя) в закладах освіти з інклюзивним навчанням». Побажала міцного здоров'я, спокою та терпіння.