Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

5 років на захисті прав людини. Досягнення Нижньосірогозького бюро правової допомоги

Дата: 02.09.2021 16:41
Кількість переглядів: 541

Фото без опису1 вересня 2016 року по всій Україні запрацювали бюро правової допомоги. Тому вже 5 рік поспіль, як на території Нижньосірогозької громади  функціонує відділ «Нижньосірогозьке бюро правової допомоги» Каховського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Нашими незмінними напрямками роботи була і є діяльність, яка спрямована на захист прав людини шляхом забезпечення рівного доступу до правової інформації та правосуддя, посилення правових можливостей та правової спроможності представників соціально вразливих груп, територіальних громад та спільнот.

За цей час система безоплатної правової допомоги (далі – БПД)  зробила значні кроки від розширення категорії громадян для отримання безоплатної вторинної правової допомога до створення онлайн додатків.

Сьогодні розповімо більш детально про це.

  1. Що являє собою безоплатна правова допомога та які види послуг можна отримати?

Безоплатна правова допомога (БПД) – правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел. БПД виокремлює таки види:

  1. безоплатна первинна правова допомога (БППД) – можуть отримати усі особи, які перебувають під юрисдикцією України (громадяни України, іноземці, особи без громадянства, у тому числі біженці чи особи, які потребують додаткового захисту). БППД включає такі види правових послуг:
     надання правової інформації;
    – надання консультацій і роз’яснень з правових питань;
    – складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);
    – надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
  2. безоплатна вторинна правова допомога  (БВПД) – можуть отримати лише ті категорії осіб, які передбачені ст. 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу». БВПД  включає такі види правових послуг:
    –  захист;
    – здійснення представництва інтересів осіб в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами;
    – складення документів процесуального характеру.

2.  Які зміни відбулись за 5 років  від дня створення бюро правової допомоги?

 

Протягом цих років змінювалося чинне законодавство. Не обійшли зміни і систему БПД та Закон України “Про безоплатну правову допомогу”.

Отже, незмінним залишилось право на безоплатну правову допомогу, що гарантоване Конституцією України можливість громадянина України, іноземця, особи без громадянства, у тому числі біженця чи особи, яка потребує додаткового захисту, отримати в повному обсязі безоплатну первинну правову допомогу, а також можливість певної категорії осіб отримати безоплатну вторинну правову допомогу.

Найбільших змін, за 5 останніх років, зазнала ст. 14 Закону України “Про безоплатну правову допомогу”, де було розширено коло суб’єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу. Так, до раніше визначеного кола осіб, які мали можливість отримати безоплатну вторинну правову допомогу, додалися:

-  громадяни України – власники земельних ділянок, які проживають у сільській місцевості, – на всі види правових послуг;

- особи, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, – на всі види правових послуг;

- викривачі у зв’язку з повідомленням ними інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення – на всі види правових послуг.

Наразі в нашому суспільстві активно починається процес діджиталізації. Система безоплатної правової допомоги запровадила широкий доступ для отримання безоплатної правової допомоги з використанням сучасних цифрових технологій. 

Сьогодні існує кілька онлайн-додатків за допомогою яких можна отримати  юридичні консультації. Одже, дистанційно допомогу можна отримати наступними шляхами:

  • Зателефонувати за безкоштовним номером системи БПД 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні.
  • Поставити запитання у месенджер Фейсбук-сторінки системи БПД.
  • Скористатися мобільним застосунком «Безоплатна правова допомога», завантаживши його через Google Play чи App Store за посиланням: https://bit.ly/3hwwgqR.
  • Переглянути правові консультації на довідково-інформаційній платформі WikiLegalAid за посиланням: https://wiki.legalaid.gov.ua/.

Все, що для цього необхідно це мережа інтернет та мобільний телефон, який наразі є невід'ємним атрибутом нашого життя. Людям зовсім не обов’язково щоразу відвідувати бюро правової допомоги.

        

3. Наша найперша справа у суді. Згадаймо яка вона була.  

 

Першим клієнтом, який отримав безоплатну вторинну правову допомогу  була громадянка, яка звернулася до нас у жовтні 2016 року з питанням встановлення факту народження дитини на тимчасовій окупованій території. Справа була вирішена на користь клієнта. Приємно, адже саме  фахівці  нашого бюро  допомогли у вирішенні даного питання, тим самим вдалося зареєструвати ще одного громадянина України. До речі, нашого однолітка на даний час.   

 

4. Тільки “Цифра” і “Факти”

 

Так, за час роботи бюро зареєстровано 3947 звернень громадян, з яких 3743 осіб отримали безоплатну первинну правову допомогу – роз'яснення, консультації правового характеру, в тому числі допомогу в складані заяв, скарг та інших документів правового характеру; 204 особам було надано вторинну правову допомогу – складання процесуальних документів та представництва інтересів особи в суді. Найбільше громадян звернулося до бюро стосовно вирішення питань з сімейного права, житлового права, виконання судових рішень, а також соціального забезпечення тощо.

Крім, того фахівцями бюро проведено 527 правопросвітницьких заходів, а саме: бесіди, вебінари, тренінги, інформаційні семінари, вуличні консультування, робочі зустрічі, круглі столи, розроблено брошури, буклети роз’яснювального характеру тощо.

 

5. Топ-5 найпоширеніших правових питань наших мешканців, які звертаються до суду.

  • розірвання шлюбу;
  • стягнення аліментів;
  • встановлення фактів, що мають юридичне значення;
  • стягнення заборгованості за кредитним договором, як відповідача;
  • позбавлення батьківських прав.

 

6. Що порадимо громадянам, які зволікають з вирішенням своїх правових проблем?

Радимо громадянам не затягувати з вирішенням правових проблем. Адже чим раніше клієнт звернеться за правовою допомогою, тим вірогіднішим є успішне завершення справи.

За більш детальною інформацією та отриманням безоплатної правової допомоги звертайтесь за адресою: вул. Садова, 10 смт. Нижні Сірогози з понеділка по п’ятницю з 8-00 до 17-00 (без перерви) або телефонуйте за номером (05540)21735 чи пишить нам на електронну адресу: nyzhnosirohozske@legalaid.ks.ua.

 

 

Відділ «Нижньосірогозького бюро правової допомоги» Каховського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь