Обережно, шахраї: у мережі активізувались «посередники», що «перепродають» слоти в електронній черзі для оформлення документів
Українці масово повідомляють у мережі про ймовірні випадки шахрайства з нібито «продажею» вільних слотів в електронній черзі під час оформлення документів за кордоном: оприлюднено відповідні скриншоти листування.
Як зазначають громадяни України, що перебувають в інших країнах, вільні місця в електронних чергах заздалегідь бронюють так звані посередники, після чого пропонують «перепродати» їх з «націнкою» людям, що потребують оформлення документів. В окремих випадках «перекупи» видають себе за працівників Державної міграційної служби України.
Тож застерігаємо: якщо ви стали свідками ситуації, коли інспектор ДП «Документ» або працівник ДМС України пропонує надати «посередницькі» послуги для того, аби пришвидшити оформлення документів, чи «перепродає» слоти в е-черзі, телефонуйте на гарячу лінію ДМС та повідомляйте про подібні випадки.
Така діяльність суперечить закону, і Державна міграційна служба реагує на дані інциденти, звільняючи недоброчесних співробітників та ініціюючи відповідне кримінальне провадження.
Зауважимо, що проблема «обмеженості» талонів запису до електронних черг у ДП «Документ» за кордоном дійсно має місце, це пов’язано з тим, що кількість слотів електронної черги залежить від виробничих можливостей кожного окремого центру. Їх кількість залежить від того, скільки людей можуть бути прийнятими для оформлення документів у підрозділах ДП «Документ», з огляду на час роботи та кількість робочих місць відповідного підрозділу.
ДМС України системно проводить моніторинг діяльності операторів, що здійснюють сервіси оформлення документів поза межами держави, та вдосконалює безпекову складову. Протягом місяця служба зверталась до компетентних правоохоронних структур з приводу скарг користувачів на недосконалість системи, та наразі проводить тестування нового потенційного оператора.
Це також стосується і так званих записів в «живу» чергу під час особистого відвідування підрозділів ДП «Документ».
Наголошуємо! Ані ДМС ані ДП «Документ» не уповноважує жодну особу визначати черговість відвідування підрозділів.
Ми вчергове застерігаємо всіх: за жодних обставин не користуйтесь пропозиціями так званих посередників. Будь-які обіцянки з їхнього боку щодо «пришвидшення» оформлення паспортів громадянина України та інших документів – незаконні.
Запис до електронної черги є безкоштовним та здійснюється на офіційному веб-сайті ДП Документ - https://pasport.org.ua/solutions/e-queue
Користуйтеся виключно достовірною та верифікованою інформацією, яка 24/7 доступна на офіційному сайті ДМС України та на чинних сторінках служби у соціальних мережах Facebook та Instagram.
Наполегливо просимо довіряти виключно офіційним джерелам інформації та не йти на корупційні ризики й не користуватись послугами шахраїв.
https://www.facebook.com/passportcenterua
https://www.facebook.com/dmsu.gov.ua
Якщо ви стикнулися з описаними вище ситуаціями, повідомляйте на гарячу лінію ДМС за телефоном (044) 363 22 50 та ДП «Документ» (044) 597-87-77.
Важливо: гаряча лінія не працює під час повітряних тривог.
Станом на сьогодні в зарубіжних країнах функціонують уже 13 центрів «Паспортний сервіс», якими за майже два роки роботи надано понад 870 тисяч адміністративних послуг.
Дані сервіси доступні в Німеччині (Мюнхен, Берлін, Кельн), Польщі (Варшава, Краків, Вроцлав, Ґданськ), Іспанії (Мадрид, Валенсія), Чехії (Прага), Словаччині (Братислава), Італії (Мілан) та Туреччині (Стамбул).
Наталія Науменко, Державна Міграційна Служба України