Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

Кожен з нас може потрапити в критичну ситуацію або ж стати її свідком. На жаль, наше ментальне здоров’я неможливо убезпечити від зовнішніх ризиків. Проте ми можемо завчасно підготуватися та саме підтримати себе та тих хто нас оточує.

Дата: 02.06.2024 12:01
Кількість переглядів: 57

 Фото без опису

Зібрали декілька корисних порад з психологічної безпеки та основ роботи з цивільним населенням на прифронтових територіях, які допоможуть вам долати випробування під час роботи в екстрених ситуаціях.

Екстрена психологічна допомога — це система короткотривалих заходів, що надаються постраждалим в зоні екстримальної ситуації безпосередньо чи в найближчий час після події.

Надаючи допомогу в кризовій ситуації, бажано:

▪️слідувати вказівкам відповідних органів, керуватися відомими заходами з ліквідації кризової ситуації;

▪️знати, які відбуваються заходи реагування і які є ресурси для надання допомоги;

▪️не заважати проведенню пошуково-рятувальних операцій і роботі медичного персоналу;

▪️чітко уявляти власні функції та їх межі.

Три основних оперативних правила надання першої психологічної допомоги 👇

🔹 ДИВИТИСЯ: необхідно перевіряти умови безпеки, з’ясовувати, чи є навколо люди, які дійсно потребують задоволення основних життєвих потреб; перевірити, чи є навколо люди в стані важкого дистресу (стан, при якому людина не в змозі повністю адаптуватися до стресових ситуацій та спричинених ними наслідків і проявляє дезадаптивну поведінку).

🔹 СЛУХАТИ: необхідно звертатися до людей, які можуть потребувати підтримки; з’ясовувати, у чому саме вони мають потребу і що їх турбує; вислухати їх і намагатися їх стабілізувати.

Важливо бути емпатійними, коли вислуховуєте людину. Але почуте, так як і побачене, може бути великим стресом для співрозмовника. Тут дуже важливо волонтерам «витримувати» такі розмови, бо дуже часто йдеться про несправедливість, біль, втрату, смерть, страждання. А це передбачає велику емоційну зарядженість.

🔹 НАПРАВЛЯТИ: люди, що пережили травмуючу подію, нерідко відчувають себе незахищеними, відрізаними від світу або безпорадними. Їх повсякденне життя руйнується, вони більше не отримують звичної підтримки або раптово опиняються в стресових умовах. Направити людей туди, де їм нададуть практичну допомогу, — одна з основних цілей першої психологічної допомоги (ППД).

ППД – найчастіше одноразове втручання, і ви можете знаходитися поряд з людиною лише короткий час. Для подальшого відновлення слід спонукати людей застосувати власні вміння справлятися з життєвою ситуацією. Допоможіть людям надати раду собі самостійно і відновити контроль над ситуацією.

Уникайте наступних висловів при комунікації:

«Нічого страшного»

«Все пройде»

«Не плачте, Ви ж чоловік»

«Забудьте, все в минулому»

«Я обіцяю»

«Як Ви змогли таке пережити»

«Я б на Вашому місці зробив інакше»

«Я б так не змогла/зміг»

«Я вас розумію»

Натомість, рекомендовано говорити:

«Я тут, я зараз з Вами»

«Все позаду»

«Зараз Вам нічого не загрожує»

«Зараз Ви в безпеці»

«Разом ми справимось»

«Я допоможу Вам»

«На данний момент Вам нічого не загрожує»

«Те, як Ви це пройшли — заслуговує на повагу»

Не забувайте піклуватися про себе та тих, хто вас оточує 💛

👤За матеріали дякуємо Право на захист та психологині Людмилі Жаданюк

Українська Волонтерська Служба


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь