Юридичний порадник для ВПО розповідає як отримати статус особи, зниклої безвісти за особливих обставин #ВажливоЗнати
Відповідно до ч. 1 статті 4 Закону України “Про правовий статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин” (далі - Закон) особа набуває статусу такої, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту внесення про неї відомостей, що містяться у заяві про факт зникнення, до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та вважається такою, що зникла безвісти за особливих обставин, з моменту подання заявником заяви про факт зникнення особи.
Для чого встановлювати такий статус і отримувати підтвердні документи?
Це важливо для того, щоб члени сім'ї зниклої безвісти особи могли користуватися відповідними соціальними гарантіями.
[#ЮрПорадник підготує окремий допис, присвячений як загальним наслідкам зникнення безвісті, так і соціальним гарантіям].
Як отримати цей статус?
Звернутися до найближчого відділення поліції за місцем свого проживання.
При зверненні в поліцію необхідно мати при собі наступні документи:
паспорт громадянина України;
документи, які засвідчують родинні стосунки зі зниклою особою (свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження зниклого, свідоцтво про народження заявника та зниклого);
фотокартку зниклої особи;
сповіщення з ТЦК та СП про безвісне зникнення (у разі зникнення військовослужбовця).
Отримати у слідчого витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань та пам’ятку про процесуальні права потерпілого.
Здати зразки букального епітелію (змив з внутрішньої сторони щоки) для проведення ДНК-експертизи.
Важливо! Для цієї процедури підходять кровні родичі (батьки, діти, брати/сестри).
У випадку, якщо кровних родичів немає надати слідчому особисті речі зниклої особи, які не піддавалися термічній обробці (пранню, прасуванню).
Подати заяву та отримати витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
Як отримати цей витяг?
Для отримання Витягу необхідно подати до Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (Секретаріату Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин):
запит на отримання витягу;
Запит подається в довільній формі з обов’язковим зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, дати народження особи, стосовно якої робиться запит; ступеню рідства з особою; поштову чи електронну адресу, куди необхідно відправити витяг;
копію документа, що посвідчує особу;
копії документів, що підтверджують родинні зв’язки з особою, стосовно якої робиться запит.
Запит з копіями відповідних документів необхідно надіслати:
на поштову адресу:
Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (Секретаріат Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин): вул. Богомольця, 10, м. Київ, 01601;
на електронну адресу: pgmia@mvs.gov.ua.
Витяг надається у строк до 10 робочих днів.
У випадках, коли підготовка Витягу потребує додаткової перевірки інформації строк може бути збільшеним до 30 календарних днів.
__________________
Цю публікацію підготовлено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю БФ «Право на захист», і не обов'язково відображає позицію Європейського Союзу та Норвезької ради у справах біженців. Ані Європейський Союз, ані Норвезька рада у справах біженців не несуть за неї відповідальність.