Педагогічний воркшоп в дії
Упровадження діяльнісного підходу в освіту стало одним з ключових трендів реформи Нової української школи. Що ж це таке і для чого він? Багато вчителів вам скажуть, що діяльнісна освіта - застосування теоретичних знань на практиці - не є чимось новим у їх досвіді.
Ще давньокитайський філософ Конфуцій стверджував: «Скажи мені — і я забуду, покажи мені — і я запам'ятаю, дай мені зробити — і я зрозумію». Цим принципом вирішили скористатись освітяни опорного закладу Нижньосірогозький ліцей і під час методичної робити на зимових канікулах. Після проведеного анкетування щодо методичних потреб, адміністрація закладу визначила ключові напрями підвищення кваліфікації педагогів всередині колективу. Одним із запитів стало впровадження STEM-освіти та опанування вчителями цифрових інструментів для дистанційного навчання.
Директор опорного закладу Ольга Клочко, вчитель-методист, пройшла курси педагогів-тренерів для вчителів, які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти у другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання 7-9 кл.). Отримані знання і досвід викладання в Херсонській академії неперервної освіти дозволили організувати на відповідному рівні для своїх колег педагогічний воркшоп «Формування ключових компетентностей та STEM-освіта під час предметного навчання».
Воркшопи належать до інтерактивного навчання, де учасники виконують низку навчальних дій, а не є пасивними слухачами. На початку заходу учителі пригадали основні теоретичні положення про STEM, як поєднання науки, технологій, інженерії і математичних знань, та напрями реалізації такої освіти в класно-урочній системі у вигляді окремого напряму або наскрізно. Для цього Ольга Анатоліївна запросила колег перейти на платформу Quizizz - інструмент гри-орієнтованого навчання, де повторення теоретичного матеріалу стало ігровим процесом. Аналітичні таблиці сервісу продемонстрували картину знань освітян за даним напрямом у розрізі колективу і за кожним учасником окремо. Із захопленням педагоги виконували індивідуально – творче завдання по створенню власного STEM-бейджу, за допомогою сучасних цифрових застосунків.
Виконуючи практичне завдання «Планер STEM-проєкту», педагоги Нижньосірогозького ліцею працювали в групах. Бурхливий обмін ідеями, презентація власного досвіду, пошук спільного вирішення обраної проблеми, демонстрація аспектів питання з точки зору окремих предметів згенерували оригінальні рішення інтеграції наук і технологій для таких рутинних тем як вивчення відрізків (екскурсія Ейфелевою вежею), текстів творів («Оживи казку»), опанування технологій роботи з папером (розробка іграшки-органайзеру з вторинних матеріалів).
Рефлексія власної діяльності з використанням інструментів ШІ (генерування малюнків-асоціацій за відповідним запитом) дозволила педагогам адекватно оцінити свою роботу, проаналізувати обрані методи для досягнення запланованого результату, створити образ сучасного STEM –учителя.
Позитивна атмосфера, обмін досвідом, окреслення креативних ідей, дали можливість вчителям опорного закладу зрозуміти, що STEM – це дієвий спосіб організації навчального процесу.