Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

 Якщо ви працюєте у сфері надання послуг, варто розуміти певні особливості комунікації з ветеранами війни, демобілізованими особами та членами їхніх.

Дата: 16.02.2025 10:47
Кількість переглядів: 26

Фото без опису

Це ж стосується всіх - рідних, сусідів, колег по роботі.

🙋⁉️Чи доречно обійняти сусіда-ветерана, уперше зустрівши його біля ліфта? Чи варто подякувати колезі-ветеранці, яка повернулася на цивільну роботу?

У взаємодії з ветеранами й ветеранками є багато чутливих моментів. Звичайно ж, кожна ситуація вимагає своєї реакції. Однак є універсальні поради для тих, хто зустрічатиметься в житті з людьми, які мають бойовий досвід.

☝️ Ці поради зібрані в «Довіднику безбар’єрності» (https://bf.in.ua/.../iak-povodytysia-pry-zustrichi.../).

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Хай що ви робитимете, робіть це, підтримуючи гідність - радять фахівці. Іноді ми хочемо проявити співчуття, а показуємо жалість. Але ветеран чи ветеранка - не жертва. Для людини, яка пройшла через війну, жалість може бути неприємною, вона знецінює.

Не треба ставитися до такої людини і як до «унікальної», бо це теж відчувається та розділяє ще більше. Ніхто не застрахований від помилок у спілкуванні. І це цілком нормально: помилитися й попросити вибачення, відчути сором і сказати про це.

Бо саме це й показує емпатію, розуміння та повагу, яких потребують не лише ветерани й ветеранки – усі ми.

Ось деякі поради, які можуть знадобитися:

▫️ слухайте, коли ветерани розповідають про свій досвід, пов’язаний із військовими чи іншими речами в їхньому житті.

▫️ будьте відкритими та чесними, якщо ви не знайомі з усіма військовими професіями, особливостями діяльності й абревіатурами. Якщо ветерани використовують жаргон, попросіть їх пояснити.

▫️ перефразуйте та повторіть те, що хтось сказав, щоб переконатися, що ви правильно зрозуміли.

▫️ підтримуйте помірний рівень гучності голосу. Уникайте гнівного, погрозливого чи принизливого тону голосу.

▫️ будьте послідовними. Не тисніть на людину із проханням поділитися своїми переживаннями або з проханням розповісти що вона пережила.

Також, завжди памʼятайте, що в процесі комунікації з ветеранами війни, демобілізованими особами та членами їхніх сімей, вимоги щодо етики поведінки базуються на принципах поваги, конфіденційності та професіоналізму.

Основні етичні вимоги:

▫️ проявляйте повагу та толерантність

▫️ важливо дотримуватись конфіденційності інформації, яку ветерани та їхні сім’ї можуть довірити в процесі спілкування

▫️ важливо бути відвертими з ветеранами, надаючи інформацію чітко і зрозуміло. Не можна вводити в оману або обіцяти більше, ніж реально можна забезпечити.

- важливо визнати, що досвід ветеранів може бути травматичним, і підходити до цього з особливою обережністю, щоб не завдати додаткової шкоди.

🙌💙💛Будьмо поруч, відкритими, емпатійними, тими, які розуміють і щиро бажають допомогти!

Юридична допомога для військових. Гончаренко центр


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь