Нижньосірогозька селищна територіальна громада
Генічеський район, Херсонська область

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту

Дата: 11.04.2025 10:47
Кількість переглядів: 75

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту

У сучасному світі інженерія та STEM-освіта стають ключовими напрямками розвитку. Вони формують у молоді практичне розуміння технологій, розвивають критичне мислення і навички вирішення проблем. Інженерія - це не лише формули і креслення, а в першу чергу  інтелектуальна діяльність із практичного застосування досягнень науки.

Проведення в опорному закладі Нижньосірогозький ліцей Інженерного тижня у першу декаду квітня -  це спосіб зацікавити учнів винаходами людства, спроба провести власні експериментування і відчути захоплення від власного творіння. 

Щороку неприбуткова організація «Нова Україна» розробляє і пропонує до впровадження навчальні матеріали, які б викликали в учнів здоровий азарт і бажання взятися за вирішення різноманітних проблем людства. Педагогічна творчість вчителів Нижньосірогозького ліцею перетворила ці ідеї  у  STEM-уроки, лабораторні досліди і  конструювання моделей.

Протягом тижня на уроках різних дисциплін учні вчились використовувати цифрові інструменти та опановували технології конструювання з підручних матеріалів: блоків лего,  паперу, пластикових пляшок, соломинок, паличок тощо.

Наймолодших учнів захопило виготовлення рухомих іграшок: у малих рученятах папір і пластик перетворилися у яєчко-сюрприз, паперові літачки і у веселих посіпак. У процесі виготовлення діти дійшли до висновку як зробити іграшки рухомими, побачили як рухи людини змушують інші тіла рухатись.

На уроках української мови вчителі-філологи створили творчий простір, який би дозволив дітям невимушено творити:  використовуючи цифрові інструменти і можливості Штучного Інтелекту учні 5 класу розробили проєкт підземних міст-укриттів «Субтеррія», розумної шафи, яка б не дозволяла речам губитись, розумної ручки тощо. Практичне значення мали розробки меню 6-класниками: діти враховували корисність і поживність страв. 

Учитель технологій залучила учнів до більш масштабного проєкту «Декоративні квіти», під час якого учні не лише здійснювали дослідження стародавніх способів обробки і моделювання матеріалів, а й самостійно виготовляли різними способами штучні квіти. Паперові, пластикові і бавовняні маки, айстри, підсніжники, проліски розквітли під руками учнів середньої ланки.

Протягом Інженерного тижня на уроках математики і інформатики  учні діяли під цьогорічним гаслом «Адаптуємось та протистоїмо!». Учні середньої і старшої ланки змогли прокачати свої інженерні здібності та дізнатися, як технології можуть допомогти дати відсіч викликам війни.  Діти із зацікавленням  досліджували і пропонували проєкти теплиць і мостів, водогонів, які б демонстрували підвищену стійкість і забезпечили відновленню харчової безпеки  і безпечного пересування людей.  Постійні бомбардування міст і сіл України, руйнація житлової і промислової інфраструктури кидає постійний виклик рятувальникам і комунальним службам, які змушені рятувати людей з-під завалів або розчищати території від уламків. Механіку хапальних пристроїв дослідили старшокласники, які із задоволенням долучились до створення макету подібного механізму.

Бойові дії на території України призвели до підвищення забруднення атмосфери і водних ресурсів, тож цим питанням приділили увагу вчителі природничих наук. На уроках біології діти створювали моделі штучних легенів і досліджували способи потрапляння кисню до організму людини. Учні дійшли висновку про відсутність в організмі механізмів захисту від брудного повітря і запропонували способи забезпечення припливу чистого повітря.  Про чистоту речовин, способи розділення сумішей дізнавались юні дослідники хімічних речовин, які в домашніх умовах створювали різні розчини і суміші  та досліджували ефективність способів їх розділення і фільтрування.

Таким чином, проведення Інженерного тижня в опорному закладі Нижньосірогозький ліцей не лише розвивало зацікавленість учнів до наукових предметів, а й сприяло розвитку їх практичних навичок. Учні краще зрозуміли роль інженерії у повсякденному житті та знайшли нові інтереси. Інженерний тиждень сьогодні у закладі освіти -  це інвестиція в майбутнє України як технологічної держави.

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту

 

 

 

Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту
Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту
Інженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освітуІнженерний тиждень у школі: шлях до майбутнього через STEM-освіту


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь