Використання проєктних технологій на уроках географії та фінансової грамотності
16 квітня 2021 року на базі КУ «Нижньосірогозький центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено в онлайн - режимі засідання майсер-класу вчителів-майстрів: Пендак Л.С., вчителя географії ОЗ Нижньосірогозького ліцею та Кобиляцької Т.З., вчителя географії Першопокровського ліцею.
На початку вебінару досвідом роботи з питання «Використання проєктних технологій на уроках географії та фінансової грамотності» поділилася Пендак Л.С., яка звернула увагу на головну мету - виховувати вміння працювати в команді, спілкуватися, ставити мету та досягати її при використанні проєктних технологій. Педагог ознайомила присутніх з етапами роботи над проєктом: підготовка до роботи над проєктом, вибір проблеми, ідеї; збір і аналіз інформації; планування дій команди; реалізація; підготовка до захисту; презентація. Лариса Семенівна наголосила, що формуванню географічної компетентності сприяє проєктна діяльність школярів. Під час виконання проєкту учні засвоюють не готові знання, а самостійно їх здобувають. Їхня робота набуває дослідницького характеру. У процесі здійснення проєкту школярі самостійно планують послідовність виконання завдань, оцінюють набутий досвід, контролюють власні дії.
Вчитель географії Першопокровського ліцею Кобиляцька Т.З. постійно залучає дітей до проєктної діяльності. Під її керівництвом учні беруть участь у різних видах географічних проєктів: дослідницьких «Водопостачання с.Першопокровка», «Вплив зрошення на природу Нижньосірогозького району», «Розвиток фермерських господарств на Херсонщині», «Українська мова за кордоном». Не менш цікавими для учнів стали пошукові проєкти «Видатні земляки», «Заселення північної частини Сірогозщини» та інші. Тетяна Зіновіївна зазначила, що найбільше розкриваються діти під час участі у творчих та соціальних проєктах. Вони натхненно створюють індивідуальні, групові та колективні проєкти. Виконуючи соціальний проєкт «Забруднення балки Великі Сірогози» учні не тільки виявили проблеми забруднення балки, а й проявили небайдужість до цього питання, прийняли участь у акції «Чистий берег».
Через діяльнісний, проєктуальний шлях в учнів формується не тільки географічна компетентність, а й громадянська позиція, яка допоможе випускникам в обранні свого життєвого шляху.