Звіт про стан наданння адміністративних послуг адміністраторами відділу «Центр надання адміністративних послуг»
З початку року в Центрі надання адміністративних послуг громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати 261 вид послуг, а саме:
Адміністративні послуги структурних підрозділів територіальної громади та її виконавчих органів – 136 послуг
Адміністративні послуги територіальних органів виконавчої влади, інші державні послуги – 125 послуг
За період з 01.01.2021 р. по 01.10.2021 р., адміністраторами Центру зареєстровано 14670 звернень, в тому числі на віддалених робочих місцях відповідних старостатів – 4783 звернення;
- видано 14534 результатів послуг, а саме:
Сфера |
2021 |
Відношення % до загальної кількості наданих послуг |
Послуги ДРАЦС |
179 |
1,2 % |
Будівництва та нерухомості |
2862 |
19,5 % |
Громадянства та міграції |
1528 |
10,4 % |
Землі та екології |
4796 |
32,7 % |
Соціальні послуги |
1820 |
12,4 % |
Діяльність бізнесу та громадських формувань |
6 |
0,1 % |
Інші питання місцевого значення |
3479 |
23,7 % |
|
14670 |
|
- відмовлено в наданні послуг по 117 зверненням
- анульовано і відкликано 19 звернень (безпосередньо заявниками).
Окрім зареєстрованих звернень відділом ЦНАП надаються консультації не лише при особистому зверненні громадян, а й також за допомогою телефону та електронної пошти.
Найбільшим попитом серед населення нашої громади користуються послуги:
Земельні питання
Державна реєстрація нерухомого майна
Послуги соціального характеру
Питання реєстрації місця проживання
Видача довідок та інші питання місцевого значення.
Один із позитивних напрямків розвитку ЦНАПу – замовлення послуг онлайн. Через офіційний сайт http://map.land.gov.ua можна замовити послуги Держгеокадастру з отриманням результатів у ЦНАПі. Таким зручним способом за звітний період скористалися 307 суб’єктів звернення.
Також, з метою простого отримання послуг, пов’язаних з народженням дитини, і за мінімальну кількість часу з самого початку роботи, відділ ЦНАП почав реалізацію комплексної послуги «єМалятко», що став найкращим показником в Херсонській області по впровадженню даної послуги.
Адміністраторами відділу під час прийому заяв встановлено 18 порушень статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», в результаті чого винесено 18 постанову про накладення адміністративних стягнень.
За звітний період до Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) з питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації громадських об’єднань із статусом юридичної особи звернулося за реєстрацією і внесенням змін до відомостей 6 суб’єктів (громадські організації).
Відповідно до Постанови КМУ від 21 березня 2016 року №205 «Деякі питання ведення Державного земельного кадастру», найближчим часом відділ ЦНАП отримає доступи до відомостей Державного земельного кадастру. Це надасть можливість адміністратору Центру здійснювати видачу витягів з ДЗК та витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки безпосередньо у приміщенні відділу, що значно скоротить строки надання адміністративної послуги.
У 2021-2022 р. пріоритетом для ЦНАП є організація надання комплексних адміністративних послуг (реєстрація народження, місця проживання, соціальні допомоги за принципом «життєвої ситуації»), а також розширення переліку послуг реєстрації юридичних та фізичних осіб, послуг з реєстрації транспортних засобів, отримання посвідчень водія та послуг у сфері міграції.
Вся робота в Центрі спрямована на якісне обслуговування населення за якомога коротший термін без порушення законодавства, внаслідок чого організовано комплексне надання послуг за життєвими потребами, а саме забезпечено запис до електронної черги: онлайн - запису за допомогою #QR code на оформлення комплексу послуг. Електронна черга забезпечує організованість відвідувачів та упередження скупченості. Електронний запис на прийом через офіційний сайт Нижньосірогозької селищної ради допомагає споживачам послуг спланувати свій час і звернутися до ЦНАПу у конкретно визначений час та дату. Також записатися на прийом до ЦНАП можливо за допомогою попереднього запису безпосередньо у відділі ЦНАП або телефоном.
Удосконалюючи процес надання консультацій та підвищення рівня задоволеності населення запущено додаткові канали зв’язку :
Цілодобовий телефонний зв’язок*
Viber
* номера доступні, як для дзвінків так і для повідомлень.
З метою підвищення комфорту при оплаті адміністративних послуг у жовтні 2021 року буде встановлено платіжний термінал для сплати адміністративного збору. Платіжний термінал допоможе відвідувачам заощадити час. Для зручності людей у перспективі планується запустити платіжні термінали для оплати адміністративного збору у віддалених робочих місцях адміністраторів ЦНАПу.
Для забезпечення рівних можливостей та доступності адміністративних послуг особам з інвалідністю та іншим мешканцям громади, які не можуть самостійно відвідати ЦНАП, успішно запроваджена послуга Кейс «Мобільний офіс», мета якого – надання адміністраторами послуг за місцем проживання заявників. У 2021 році цією послугою скористалося 4 особи. Послугу замовляють за телефоном ЦНАПу або за допомогою близьких безпосередньо у приміщенні ЦНАПу.
Велика увага приділяється підвищенню рівня професіоналізму та підвищення кваліфікації і систематичному навчанню співробітників ЦНАПу (внутрішньому і зовнішньому).
Протягом звітного періоду з метою підвищення кваліфікації у відділі проведено 5 внутрішніх навчальних заходів щодо ознайомлення із новинами у діючому законодавстві та впровадження надання нових адміністративних послуг. Також навчання відбувались у різних формах, здебільшого у форматі онлайн-семінарів та вебконференції.
З 14.06.2021 по 17.06.2021 р. начальник відділу взяла участь у семінар-тренінзі «Особливості функціонування центру надання адміністративних послуг в умовах децентралізації та останніх змін законодавства», організований обласною державною адміністрацією та UNDP Ukraine / ПРООН в Україні.
07 липня 2021 року начальник відділу прийняла участь у круглому столі на тему «Доступні адміністративні послуги як індикатор реформи децентралізації», який організований і проведений Комітетом Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування за участі представників Мінцифри, Міністерства розвитку громад і територій України, ДМС України, Міністерства соціальної політики України, Головного сервісного центру МВС України, Департаменту нотаріату та державної реєстрації Міністерства юстиції України, члени Всеукраїнської асоціації центрів надання адміністративних послуг й Асоціації міст України
за сприяння та підтримки Проєкту ЄС «Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні» (UE4PAR).
В рамках реалізації проекту ПРООН, «Посилення стійкості громад в Херсонській області» що реалізовується ПРООН у партнерстві з Херсонською обласною державною адміністрацією Нижньосірогозька селищна рада отримала апаратний комплекс для оформлення та видачі паспорта громадянина України (Херсонської області) для виїзду за кордон з електронним носієм або паспорта громадянина України у вигляді ID- картки. Після підключення каналу конфіденційного зв’язку, у відділі ЦНАП буде запроваджено низку нових послуг у сфері міграційної служби. Загальна вартість проєкту становить 294 000 грн.
Окрім того, завдяки Програмі розвитку ООН (ПРООН) в рамках конкурсу місцевих ініціатив проекту «Місцевий соціально-економічний розвиток», що реалізовується ПРООН у партнерстві з Херсонською обласною державною адміністрацією, відділ ЦНАП отримав Кейс «Мобільний офіс» (загальна вартість проєкту 74 000 грн), за допомогою якого запроваджено виїзне обслуговування надання адміністративних послуг, де особи з інвалідністю та мешканці віддалених населених пунктів отримають рівну можливість на ряду з іншими мешканцями громади отримати всі адміністративні послуги.
Завдяки співпраці з ПРООН відділу ЦНАП надано можливості інтегрувати до ЦНАП більше адміністративних послуг.
Від початку створення ЦНАПу постала потреба у створенні сучасного приміщення за принципом «Прозорий офіс» та стандартизації процесів надання адміністративних послуг. Тож, було вирішено повністю відремонтувати приміщення колишньої Нижньосірогозької селищної ради, що наразі є адміністративним приміщенням Центру, розмежувавши на зони консультування, очікування та обслуговування.
Для відвідувачів з дітьми облаштувано дитячий ігровий куточок. Приміщення ЦНАПу повністю дозволяє задовольняти потреби громадян в обслуговуванні. Також повністю переоблаштована туалетна кімната для суб’єктів звернення, в тому числі обов’язково для людей з обмеженими можливостями.